Stap 1: het ticket is geboekt! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Sabine Caron - WaarBenJij.nu Stap 1: het ticket is geboekt! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Sabine Caron - WaarBenJij.nu

Stap 1: het ticket is geboekt!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

12 Juli 2014 | Nederland, Houten

Vandaag was de dag dat ik spreekwoordelijke knoop door heb gehakt. In een hotel in Amsterdam, vlakbij Schiphol woonde ik de informatiedag van Australian Backpackers bij. Dit is de organisatie die mijn back-up zal gaan zijn voor noodsituaties, allerlei toffe dingen voor me regelt, de vervelende bankzaken en serieuze shit voor haar rekening neemt en ga zo maar door. Na non-stop glimlachend naar een lange Powerpoint presentatie van één van hun medewerkers te hebben gekeken was ik verkocht. Ik stelde nog wat vragen aan de aanwezige “ervaringsdeskundigen” en liep toen met het volste vertrouwen de 'ticket-hossel-kamer' in.

De data moeten nog met de organisatie rond komen, maar in principe is this, Nederlandse vriendjes van me, how it’s going to be:
Ik vertrek 30 september met ongeveer twintig onbekende jongeren naar Sydney. Daar beleven wij onze eerste week Down Under samen. Niet alleen een welkoms-BBQ, een feestje en enkele excursies horen daarbij, maar ook de zakelijke dingen als een sollicitatie voor een horecabaantje, een Australische bankrekening en saaie belastingzaken worden gezellig samen behandeld. Ik begin meteen onder de mensen en leer de eerste serieuze dingen gewoon op een veilige manier. Niet alleen ik, maar vooral mijn moeder houdt daarvan.
Vanaf dat moment ben ik 3 maanden ‘alleen’ aan de Oostkust en ga ik vooral het stedelijke deel van het land ontdekken. Surflessen en het knuffelen met golven zijn hier enkele onderdelen van. Ik ga proberen een centje bij te verdienen door in strandtentjes of op fruitplantages te werken en zal tripjes en tours nemen om de eerste avonturen te beleven. Met oud en nieuw zal ik een Nieuwjaars duik doen in warm water zonder erwtensoep (die ik overigens oprecht ga missen, want ik ben wel van de Hollandse pot haha).

Vervolgens vertrek ik na 3 maanden Oostkust naar Nieuw-Zeeland om op mijn eigen manier Lord of the Rings na te doen. Ik moet nog even sparen voor een pijl en boog, maar buiten dat komt dat vast helemaal goed! Na 2 maanden NZ is het regenseizoen aan de westkust van Australië redelijk afgelopen en ga ik daar de natuur in. Rotsen, kangoeroes, dolfijnen, walvissen, eindeloze vlaktes, tropische watervallen, het plan is nog open, maar er is in ieder geval genoeg vermaak beschikbaar dacht ik zo.

Als laatste verblijf ik nog een maandje weer terug in de bewoonde wereld, zit met een eventueel reisje naar Bali in mijn hoofd en ga dan als laatste door naar Thailand: Bangkok, waar ik ook weer een maandje zal verblijven.
7,5 maand in totaal dus. Iets meer dan de verwachtte 6, maar ook weer iets meer plezier. Ik vind het fucking spannend, er ligt nog heel veel open, maar de route die ik in mijn hoofd heb staat in ieder geval vast (tot in zover dat ik een flexibel vliegticket heb waarop alles kan nog worden aangepast, yay!).

Hoe mijn leven er nu uitziet?
Ik ga mijn laatste maandjes in ons kikkerlandje besteden aan het vieren van afscheidsfeestjes, het verdienen van doekoes, het regelen van een visum en het verzamelen van informatie. Ondanks de zieke research die ik zelf van plan ben te doen zijn alle tips welkom. Dus heb jij vriendjes, ouders, maatjes, oude klasgenootjes Down Under, ben je er zelf geweest of weet je een extreem goed boek over het land? Let me ‘vooral’ know!
Ook ga ik een super-awesome camera kopen om alles vast te leggen, dus mocht je denken: hier heb ik megaveel verstand van, ik moet echt even met die ginger praten: hit me up!

In mijn hoofd ben ik er helemaal klaar voor en kan niet wachten!



  • 13 Juli 2014 - 13:16

    Judith:

    Als jij en je moeder het fijn vinden om ook in Nieuw Zeeland iets van een basis te hebben; de busreizen van Stray zijn ontzettend leuk, tof, leerzaam en flexibel! Ik heb daar vriendinnen gemaakt die ik nog steeds regelmatig zie en je kan overal dus zo lang blijven als je zelf wilt. Verder, jaaaaaaaaaaaa je gaat naar west Australië! Best thing ever!! Ga duiken in Coral Bay, ga dolfijnen vanvreselijk dichtbij zien in Monkey Mia en bezoek alsjeblieft het Karijini national park, dat is echt absolutely amazing! Je kan evt mijn blog ook nog lezen in het kader van research haha. Juudith.waarbenjij.nu :-)

    Have fun!

Tags: Ticket, begin, plan, tips

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Utrechtse nep-brabo met een liefde voor longboarden, filmen en pannenkoeken. Verzamelt guilty pleasures op haar iPod en is niet vies van waterig festivalbier. Oh en gaat eind 2014 naar Australië, vandaar deze blog.

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 12888

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 18 Mei 2014

Ginger goes Down Under

Landen bezocht: